Zajęcia SPINNING zawieszone do odwołania.


S P I N N I N G

 Rezerwacje pod numerem telefonu (22) 832-46-00

 Rezerwacja traci ważność 20 minut przed rozpoczęciem zajęć

Program Spinning to oryginalna i najpopularniejsza seria zajęć z indoor cycling (czyli jazdy na rowerach stacjonarnych) w grupach. Dzięki swej prostocie skierowany jest do osób w każdym wieku, znajdujących się na każdym poziomie sprawności fizycznej
Aby wziąć udział w programie nie potrzebne są żadne specjalne umiejętności, gdyż forma ta wykorzystuje naturalne techniki zaczerpnięte z jazdy w terenie i przenosi je na salę. Program ten został doskonale przemyślany i opracowany, tak aby każdy uczestnik w sposób całkowicie bezpieczny, mógł osiągać maksymalne korzyści jakie płyną z treningu. Podstawę programu stanowi monitoring pracy serca. Monitoring stanowi nieodzowny element każdej sesji, gdyż w połączeniu z determinacją i systematycznością daje gwarancje naszego sukcesu. Dzięki programowi Spinning® spalanie tłuszczu oraz praca nad kondycją staje się prawdziwą przyjemnością. To sposób na wspaniałą zabawę, a zarazem niezapomnianą podróż. Dzięki specjalnie dobranej muzyce, można oderwać się od rzeczywistości, codziennych problemów i znaleźć się w zupełnie innym miejscu jednocześnie nie ruszając się z miejsca.

Korzyści płynące z programu Spinning®:

  • zwiększenie ogólnej wydolności tlenowej

  • zwiększenie ogólnej wytrzymałości

  • poprawa kondycji i szybsza regeneracja

  • poprawa metabolizmu tłuszczu, intensywne spalanie tkanki tłuszczowej

  • zwiększenie wydolności i poprawa układu krążenia

  • zapobieganie chorobie wieńcowej i nadciśnieniu – obniżenie ryzyka choroby serca

  • zwiększenie wydolności układu oddechowego

  • wzmocnienie układu odpornościowego

  • zwiększenie odporności na zmęczenie

  • wzmocnienie układu kostnego

  • zapobieganie osteoporozie

  • zmiana budowy składu ciała

  • redukcja stresu – zmniejszenie napięcia i pomoc w zasypianiu

ENERGY ZONE W PROGRAMIE SPINNING® – PODZIAŁ NA STREFY ENERGETYCZNE

Czym różnią się poszczególne zajęcia
ENDURANCE – wytrzymałość /65-75-80% HRmax – tętna maksymalnego/ Jest to trening o niskiej i średniej intensywności. Szczególnie polecany osobom początkującym. Charakteryzuje się bardzo wysokim współczynnikiem spalania tkanki tłuszczowej. Jest to trening aerobowy – tlenowy. Trenując w tej strefie zwiększamy naszą wydolność tlenową, przy czym głównym źródłem energii są tłuszcze. Aerobowa praca tlenowa, stanowi główną bazę, jest kluczem do sukcesu w treningu wytrzymałościowym, a Endurance Energy Zone jest głównym z pięciu stref energetycznych programu Spinning®. Trening wytrzymałościowy powinien stanowić największy procentowo całkowity czas naszych treningów i jest to fundament, na którym można budować swoją kondycję i cele dalszego działania. Nie ważne czy jesteś światowej klasy sportowcem, regularnym uczestnikiem programu Spinning®, czy też osobą początkującą, przeważający czas treningu powinien być spędzony właśnie w tej strefie. Okres budowania bazy tlenowej powinien trwać od 6 do 12 tyg.

STRENGTH – siła /75-85% HRmax – tętna maksymalnego/ Jest to trening, który przede wszystkim skupia większą uwagę na kształtowaniu siły naszego charakteru. Wymaga od naszego organizmu nieco większej intensywności. Klasa ta przeznaczona jest dla osób średnio zaawansowanych i zaawansowanych, którzy zbudowali już swoją bazę tlenową. Czyli mniej więcej po około 6 – 12 tyg regularnych ćwiczeń w strefie Endurance Energy Zone. Zakres wartości tętna w Strength Energy Zone leży na granicy obszaru, w którym ciało przechodzi z metabolizmu tlenowego na beztlenowy. Nieco trudniejsza sesja ale bardzo potrzebna w każdym cyklu treningowy, ponieważ powoduje rozwój zarówno siły fizycznej jak i psychicznej. Praca w tej strefie energetycznej wpływa przede wszystkim na poprawę pracy układu sercowo- naczyniowego.

INTERVAL – interwały / 65-80-92% HRmax – tętna maksymalnego/ Celem treningu interwałowego jest rozwinięcie umiejętności szybkiej regeneracji po wysiłku. Interwał może stanowić trening o średniej (65%- 80%) lub dużej (65%-92%) intensywności. Ten rodzaj zajęć wpływa na zwiększenie naszej wydolności i kondycji, oraz wzmocnienie układu krążenia. Interwały polegają na naprzemiennym poddawaniu organizmu wysokiemu i niskiemu obciążeniu. Okresy wzmożonej pracy przeplatają się z okresami mającymi na celu wyciszenie organizmu – czyli powrotu do tętna regeneracyjnego.